Психосоматичні порушення у дітей та підлітків
Навчально-консультативний психологічний центр "Співдружність" за підтримки Української асоціації екзистенційної психології та психотерапії Представляє сертифіковану програму: Психосоматичні порушення у дітей та підлітків Автор програми, практикуючий дитячий медичний психолог, кандидат психологічних наук, Лариса Євгенівна Ерастова Програма представлена для лікарів, психологів, соціальних працівників, педагогів та студентів старших курсів профільних вузів Форма навчання: очна 5 занять по суботах з 10-00 до 13-20 16.03.2019; 23.03.2019; 30.03.2019; 13.04.2019; 20.04.2019 Психосоматичні розлади є найпоширенішими як серед дорослих, а й серед дітей та підлітків, причому їх кількість неухильно зростає. Статистика: кількість дітей з такими відхиленнями досягає 40 - 68% від числа тих, хто звернувся до педіатрів. Вегетативна дистонія спостерігається у кожного третього підлітка, нестійкий артеріальний тиск (початок гіпертонії або гіпотонії) зафіксований у кожної п'ятої дитини, кожна четверта стоїть на обліку у гастроентеролога, пульмонолога, кардіолога або ендокринолога. Атеросклероз судин катастрофічно помолодшав – його виявляють у 12-13 років.Ця програма «Психосоматичні порушення у дітей та підлітків» складається з чотирьох занять тривалістю 180 хвилин кожне. Провідна програма – Ерастова Лариса Євгенівна, кандидат психологічних наук, практикуючий психолог – спеціалізація, медична психологія. Заняття носять як теоретичний, а й практичний характер. Нижче наведено короткий перелік тем та основних напрямів, які будуть розглянуті. 1 заняття. Психосоматичні стани та захворювання. Вступне заняття На даному занятті ми розглянемо: 1. Загальне уявлення про психосоматичні стани та захворювання 2. Психосоматичні теорії та моделі. 3. дві класифікації психосоматичних розладів у дітей (Йохмаса, Шміта та МКБ-10) 4. фактори, що сприяють виникненню психосоматичних захворювань 2 заняття. Причини виникнення психосоматичних порушень в дітей віком. На даному занятті ми розглянемо: 1. неспецифічну та спадкову схильність, і вроджену обтяженість соматичними порушеннями та дефектами; 2. особливості ЦНС, що призводять до нейродинамічних зрушень; 3. особистісні особливості. 4. психічний та фізичний стан дитини під час психотравмуючих ситуацій, а також особливості психотравмуючих подій. 5. Психологічні особливості дітей із психосоматичними порушеннями. Практика: Тест - вправа «Розчленувати». 3 заняття «Сім'я як із причин виникнення психосоматичних порушень в дітей віком».1. Психологічні чинники у межах сім'ї, які призводять до формування психосоматики: • неправильний тип виховання у сім'ї; • відірваність дитини від сім'ї • тривалий вплив на дитину будь-якої психотравмуючої ситуації в сім'ї або постійна низка подібних ситуацій - низький соціальний рівень життя. • Особистісні та поведінкові особливості матерів, чиї діти страждають на психосоматику. • Джерела дитячих проблем, що виникають у сім'ї. • Хвороба як відповідь на надмірне навантаження. • Хвороба – як порушення законів системи (Берт Хеллінґер). • Що впливає на формування ставлення батьків до хворої дитини? Практика: Метафоричні асоціативні карти: Я і все, все, все. Вправа «Так-ні». Вправа «Сімейне коло». 4 заняття Симптоми психосоматичних захворювань у дітей. 1.Взаємозв'язок емоцій та порушень на рівні тіла. 2.Типові соматичні прояви затяжного стресу та накопичених «негативних» емоцій: • на рівні тіла (головний біль у дітей, порушення з боку травної системи, дихальної, ендокринної, сенсорної. Порушення харчової поведінки – ожиріння, булімія, анорексія.). • на поведінковому рівні (підвищена або знижена рухова активність. СДВГ), • на міжособистісному (прагнення до, від, проти людей). Практика: Техніка "Причина тілесного симптому" Тест "Гомункулюс". Метафоричні карти «Сімейка Гномс» Опитувальник виявлення типу порушення харчової поведінки в дітей віком.5 заняття Психосоматичні захворювання у дітей 1. Енурез, енкопрез. 2. Рецидивуючий біль у животі психогенного походження. 3.Вегето-судинна дистонія у дітей 4.Психологічні особливості дітей із термоневрозом. • Психологічна підопля виникнення ангіни, ГРЗ, ГРВ у дитячому віці. 6. Бронхіальна астма. 7.Шкірні порушення у дітей. Практика: Робота із сегментами тіла у дітей. Основи саморегуляції в дітей віком. Після закінчення, для фахівців, видається сертифікат про спеціалізацію та підвищення кваліфікації навчально-консультативного психологічного центру "Співдружність" Ерастова Лариса Євгенівна – дитячий медичний психолог, кандидат психологічних наук. Працюю в Одесі. Говорячи про свій професійний шлях, я завжди наголошую, що насамперед - я практикуючий психолог із великим стажем роботи з дітьми та підлітками. Багатий досвід роботи з дітьми віком від 3 до 18 років напрацьований мною в рамках стаціонару дитячого відділення Одеського обласного психоневрологічного диспансеру. Співпраця з приватною школою та дитячим діагностичним центром ім. Рєзніка (працювала в центрі з 2004 по 2008 рік) надало хорошу можливість познайомитися ближче з дітьми з нормальним розвитком та психосоматичними порушеннями.Батьки часто звертаються до мене з різними питаннями: чи відповідає дитина нормі в розвитку та поведінці, як впоратися з невгамовним малюком, чи можна відновити стосунки, що похитнулися, зі своєю дитиною. Список цей нескінченний - це радує і засмучує. Тішить тому, що батьки стали уважно спостерігати за своїми чадами, намагаючись уникнути помилок, яких припускалися їхні батьки. А засмучує те, що у такої величезної кількості дітей виникають психологічні проблеми та збої. Що допомагає мені швидко знаходити спільну мову з різними дітьми? Це велика симпатія до дітей і бажання допомогти їм стати трішки щасливішими. Є ще один маленький ключик до вирішення психологічних проблем, що виникають у них - я люблю з ними грати і ми разом фантазуємо. В Одеському національному університеті ім. К.Д.Ушинського викладала ряд предметів («Спеціальна психологія», «Патопсихологія» та ін.). Є ведучою семінару «Психологія та психокорекція психосоматичних розладів у дитячому віці». У 2005 році захистила кандидатську дисертацію з педагогічної та вікової психології. Автор низки наукових та популярних статей, а також книги для дітей та підлітків – «Таємниця старого дому чи подорож у внутрішній світ». Улюблені афоризми: «Світ круглий, і те, що здається нам кінцем, може стати початком», «Дорогу здолає той, хто йде».Сфера професійних інтересів – консультування дітей, підлітків та їхніх батьків щодо проблем виховання, розвитку, а також дітей з психосоматичними порушеннями; проведення індивідуальних занять та групових тренінгів з дітьми та підлітками. Вартість участі у програмі: 2400 грн/акція! За оплату до 15.02.19 вартість участі 2200 грн/ У вартість входить навчання, додаткові матеріали, кава-брейк, сертифікація Запис та додаткова інформація про програму: тел. (Вайбер, ватсап) +380637082402 Олена, Юлія