События в Одессе 16 листопада 2019

Люсьєн Дульфан

16 листопада 2019, 10:00
категория: виставка
место: Музей західного і східного мистецтва (вул. Пушкінська, 9)

ЛЮСЬЄН ДУЛЬФАН ▪️ Майстер і маг ▪️ У багатьох колекціях і будинках Одеси зберігаються картини Люсьєна Дульфана, створені в 1960-80-х роках, проте одеський глядач не так часто може бачити твори американського періоду художника. Дульфан, іммігрував до Америки в 1990 році, оселився в Нью-Йорку і досить успішно продовжив свою художню практику. Однак рідкісні його твори перетинали океан, і Люсьєн виявився вирізаним з контексту сучасного українського мистецтва. Причини такого забуття криються не стільки у відстані, скільки в художній ситуації міста останніх тридцяти років, коли ім'я Люсьєна-художника було витіснене на периферію богемного фольклору. Остання одеська виставка майстра відбулася в 1989 році в Музеї західного та східного мистецтва. Очевидці запам'ятали цю подію як скандальне, починаючи з вернісажу і закінчуючи коментарями відвідувачів музею в книзі відгуків. Глядач не завжди готовий зіткнутися з пульсуючими вітальними образами творів Люсьєна, його картини часто викликають обурення. Тим не менш, перед від'їздом Люсьєна, Одеським художнім музеєм були закуплені дві роботи художника, одна з яких – «Поцілунок Іуди», представляє центральний сюжет у мистецтві Дульфана, що розробляється художником ще з 70-х років і, безумовно, натхненний знаменитим однойменною полотном Караваджо із зібрання Музею західного і східного мистецтва. «Поцілунок Іуди» Люсьєна наповнений універсальними образами, які позбавлені індивідуальних ознак, персонажі представлені рівними. Кожен може бути месією і кожен може бути зрадником, кожна медаль має дві сторони – така роздуми художника про людської природі. Згодом сюжет «Поцілунку Іуди» трансформується в серію «Kiss», кілька робіт з якої представлені на нинішній виставці в Музеї західного та східного мистецтва. Дульфан володіє особливою мальовничою технікою, яку відрізняє фактурність, багатошаровість, пастозність, - однак барвистий шар від цього надлишку матеріалу не стає надмірним і глухим. Майстер витримує технологію, його живопис набуває «світіння» зсередини, барвистий шар невловимо мерехтить, наче відблиски світла на водній гладі. Увагу до відносин відтінків білого в колориті говорить про застосування мальовничих принципів вчителя Люсьєна Дульфана по Одеському художньому училищу – Дини Фруминой. Випускників майстерні Фруминой об'єднує особлива майстерність володіння білим кольором, що стала впізнаваною рисою в мистецтві одеських нонконформістів. Художниця в педагогічній практиці була медіатором між своїми вчителями - одеськими модерністами першої третини 20 століття – Теофілом Фраєрманом, Мойсеєм Муцельмахером і своїми учнями – художниками покоління 60-х. Краса, естетика, гармонія в творах Люсьєна, магія колірних відносин, -створюють особливий метафізичний простір його полотен. Міфологічність тим і глибина образів тягнуть за собою фантасмагорію. Особливе місце в його мистецтві займає тема міста, який постає стихією, здатної взяти і вигнати з свого тіла художника, місто, якому необхідно послух. Символом цього міста стає образ пам'ятника засновнику Одеси Дюку де Рішельє на Приморському бульварі. У численній міської серії фігура Дюка зображується зі спини і здається, ніби він відвернувся від глядача. Дульфан навмисно використовує цю точку зору, адже вона відкриває перспективу огляду безкрайнього світло-повітряного простору, у якому з'єднуються море і небо. Це простір постає алегорією свободи, опинитися в його полі-значить вийти з несвободи міста. Дульфану вдається домогтися розширення простору не тільки з допомогою зображення простору. Прийом, характерний для Теофіла Фраєрмана в натюрмортах і «інтер'єрах», близький і Люсьєном - це зображення «картини в картині», «зображення в зображенні». Дульфан успішно застосовує цей прийом у багаторічній серії «Вікна», яка представлена на нинішній виставці в Музеї західного та східного мистецтва. Її характерна риса - синтез пейзажу і натюрморту, де пейзаж - це та сама світло-повітряне середовище з вкрапленням об'єктів, які позначають площину вікна. Натюрморт представлений співвідношенням предметів на підвіконні, які так само, як і простір за вікном, утворюють свій космос. Виставка «Люсьєн» ставить своєю метою розширити художнє поле Одеси, повернути ім'я класика в історію українського мистецтва і представити глядачеві зразки прикладного та естетичного пошуку. Anna Aliyeva, мистецтвознавець, куратор. Відкриття виставки ✨14 листопада в ⏳18:00 Виставка триватиме з 14 листопада по 3 грудня 2019 року на локації музею Regtime Музей працює щоденно з 10:00 до 17:30 (квиток на виставку можна придбати в касі музею до 16:30) Квиток: 40 / 25 / 30 грн ☎️ 724 - 67 - 47 ▪️ #WEart_museum #ЛусьенДульфан #Regtime

Афиша события — Люсьєн Дульфан в Музей західного і східного мистецтва