События в Одессе 19 вересня 2020

Copy Art Matters. Виставка старовинних копій

19 вересня 2020, 11:00
категория: виставка
от 40 до 100 грн
место: Музей західного і східного мистецтва (вул. Пушкінська, 9)

COPY ART MATTERS 16-19 centuries paintings of the #WEartMuseum collections  Виставка старовинних копій 16-19 ст. з колекції Одеського музею західного і східного мистецтва ❗ Вперше за свою 96-річну історію музей показує виставку старовинних копій з оригіналів знаменитих західноєвропейських художників: Рембрандта, Рубенса, Ван Дейка, Веласкеса, Рібери і інших відомих майстрів пензля. Масштабний проект став можливим завдяки великій науковій, реставраційної та організаційній роботі колективу музею. 37 представлених картин складають цікаву і важливу частину музейної колекції живопису, яка багато десятиліть зберігалася у фондах і була недоступна глядачам. Причиною цього були їх погана збереження і прагнення показувати в музейних залах тільки оригінали. Важливу роль зіграло і негативне ставлення відвідувачів музею до копій, що в цілому відображає сучасну тенденцію недооцінки значення подібних творів. Однак високий професіоналізм їх авторів і краса живопису доставить глядачам виставки естетичну насолоду і змусить побачити в них справжні творами мистецтва.Копіювання шедеврів мистецтва, починаючи з античних часів (згадаємо римські копії давньогрецьких скульптур), завжди мало величезне значення і як особливий вид художньої діяльності, спрямований на збереження і поширення творів майстрів минулого, і як важливий навчальний фактор. Важко назвати будь-кого з великих художників, хто на початку своєї творчості не займався б копіюванням під керівництвом своїх наставників. Копіювання як дисципліна було введено в навчання у всіх художніх академіях Європи. Перш ніж приступити до роботи над копією, художник повинен був серйозно підготуватися: вивчити техніку підготовки полотна, манеру роботи автора і її технологію (тобто використання певних складових грунту, барвистих пігментів та ін). Робота над копіями допомагала молодому живописцю не тільки оволодіти технічною майстерністю і провести «діалог» зі старим майстром, а й виховувала смак і дозволяла багатьом художникам розкрити свій талант. Це була велика школа, в наш час, на жаль, втрачена. Через війни та стихійних лих світ позбувся багатьох прекрасних творів, але завдяки майстерно зробленим копіям ми маємо уявлення про те, як, наприклад, виглядала знаменита в XVIII столітті картина італійського художника Помпео Батони «Каяття Марії Магдалини» - сам оригінал загинув в Дрездені в 1945, але чудово написана в 1798 р польським художником Августином Недзвецький копія дає унікальну можливість познайомитися з цим шедевром на виставці.В ході підготовки проекту, яка тривала кілька років, вдалося встановити досить прозорий провенанс більшості картин. Одні були передані Одеському Міському музею образотворчих мистецтв з музею Санкт-Петербурзької Академії мистецтв в 1902 р, інші купувалися Одеським товариством витончених мистецтв для музею Художній школи, треті зберігалися в приватних колекціях. На початку 1920-х років вони надійшли до Музейного фонду, а з нього в наш музей. Джерелом надходження деяких є Ермітаж і приватні колекції. Є картини, чиї пригоди неможливо передати кількома словами - наприклад, копія з «Автопортрети Рембрандта», виконана в XVII в. в майстерні великого голландця і придбана Катериною II для ермітажний колекції (читайте окрему анотацію). Вивчення картин і архівних документів дозволило дізнатися імена авторів декількох копій. Серед них виявилися такі відомі художники XIX століття, як професор Санкт-Петербурзької Академії Григорій Михайлов, знаменитий баталіст Франц Рубо (широко відомі його панорами «Бородінська битва» і «Оборона Севастополя»), неаполітанський живописець Федеріко Чьяппа, одеська художниця Катерина Петрококіно. З Одесою були пов'язані француз Поль Леруа і англійка Анна Аллен Олні.На виставці є і картини, які лише з часткою умовності можна вважати копіями. Це «Портрет дожа Антоніо Гримани», написаний в кінці XVI ст. імовірно венеціанським художником Леандро Бассано з втраченого оригіналу; картина «Сліпі», створена невідомим голландським художником XVII в. за мотивами картини Пітера Брейгеля Старшого, але є оригінальним твором як по трактуванні образів, так і за своїм ідейним змістом. Всі без винятку картини на виставці пройшли через реставраційний процес різного виду складності. Протягом багатьох місяців реставратор музею Ольга Куцан і все реставратори відділу олійного живопису Одеського філіалу ННДРЦУ України готували твори до зустрічі з глядачами. Їх техніко-технологічні характеристики вивчала хімік філії Жанна Боровська. Наша велика вдячність цим фахівцям високого рівня. Очищені, заблищали яскравими фарбами, старовинні копії постають перед глядачами, щоб не тільки показати високий професіоналізм їх творців, а й затвердити значення і важливість цього древнього виду мистецтва. Куратор виставки Ірина Глєбова Виставка працює щодня (крім середи) ⏳ 11:00 - 17:00 (будні дні) ⏳ 11:00 - 18:00 (вихідні дні)  Вхідний біллетов - 40 грн ♀️ Кураторські екскурсії кожен понеділок, четвер, п'ятницю, суботу о 16:00  Квиток - 100 грн (вхід + екскурсія) Пушкінська, 9 ________________________________  Виставка старовинних Копій 16-19 століть з Колекції Одеського музею західного и східного мистецтва❗ Вперше за свою 96-річну Історію музей презентує виставку старовинних Копій з орігіналів знаменитих західноєвропейськіх художників: Рембрандта, Рубенса, Ван Дейка, Веласкеса, Рібері и других відоміх майстрів пензлем. Масштабний проект ставши можливіть Завдяк Великій Науковій, реставраційній та організаційній роботи колективу музею. 36 представлених картин складають цікаву и важліву часть жівопісної Колекції музею, что много десятіліть зберігалася у фондах и булу прихована від глядачів. Причиною цього були їх погане Збереження и Прагнення Показувати в музейних залах только орігіналі. Важліву роль зіграло й негативні Ставлення відвідувачів музею до Копій, что в цілому відображає Сучасний тенденцію недооцінкі значення подібніх творів. Проти високий професіоналізм и краса їх живопису доставити Глядач виставки естетичного Насолода и заставил Побачити в них справжні твори мистецтва.Копіювання шедеврів мистецтва, починаючі з античних часів (згадаємо рімські копії Давньогрецька скульптур), всегда мало величезне значення и як Особливий вид художньої ДІЯЛЬНОСТІ, спрямованостей на Збереження и Поширення творів майстрів минув, и як важлівій навчальний фактор. Важко назваті будь-кого з великих художників, хто на качана своєї творчості НЕ займався б копіюванням під керівніцтвом своих наставніков. Копіювання як дисципліна Було введено в навчання у всех художніх академіях Європи. Перед тім, як приступити до роботи над копією, художник повинен БУВ ретельно підготуватіся: вівчіті техніку ОБРОБКИ полотна, манеру роботи автора орігіналу та ее технологію (тобто использование питань комерційної торгівлі складових грунту, ФАРБОВИЙ пігментів та інше). Робота над копіямі допомагать молодому живописцю только оволодіті технічною майстерністю и провести «діалог» зі старим майстром, а й віховувала смак и дозволяла Багата художникам Розкрити свой талант. Це булу велика школа, яка зараз втрачено. Через Війни та стіхійні лиха світ позбувся багатьох прекрасних творів, но Завдяк Майстерня Зроблений копіям ми маємо уявлення про ті, як, например, виглядаю знаменита в XVIII ст. картина італійського художника Помпео Батоні «Каяття Марії Магдалини» - сам оригінал загінув в Дрездені 1 945 року, но чудово написана 1798 року польським художником Августином Недзвецькім копія дает унікальну можлівість познайомитися на віставці з ЦІМ шедевром.За кілька років роботи над ЦІМ проектом удалось Встановити Досить прозорий провенанс більшості картин. Одні були передані Одеська Міському музею красних мистецтв з музею Санкт-Петербурзької Академії мистецтв 1902 року або були Придбані Одеська товариством красних мистецтв для музею Художньої школи - на качану 1920-х років смороду надійшлі до Музейного фонду, а з него в наш музей. Деякі твори надійшлі з Ермітаж та з приватних колекцій. Є картини, Чиї пригоди Неможливо Передат кількома словами - например, копія з «Автопортрети Рембрандта», что ії Було виконан XVII ст. в майстерні великого голландця та Придбай Катериною II (Подробиці в анотації). Вивчення картин и архівних документів дозволило дізнатіся імена авторів декількох Копій. Серед них виявило Такі відомі художники XIX сторіччя, як професор Санкт-Петербурзької Академії Григорій Михайлов, знаменитий баталіст Франц Рубо (широко відомі его панорами «Бородінська битва» и «Оборона Севастополя»), неаполітанській живописець Федеріко Чьяппа, Одеська художниця Катерина Петрококіно. З Одеса були пов'язані француз Поль Леруа и англійка Анна Аллен Олні. На віставці є картини, что лишь з частко умовності можна вважаті копіямі. Це «Портрет дожа Антоніо Грімані», что его Створив у кінці XVI ст. імовірно Венеціанський художник Леандро Бассано з втраченого орігіналу; картину «сліпі» написавши невідомий Голландський художник XVII ст. за мотивами картини Пітера Брейгеля Старшого, но вона є орігінальнім твором як по трактуванні образів, так й за своим ідейнім змістом.Всі без вінятку картини пройшли через реставраційній процес різного виду складності. Течение багатьох місяців реставратор музею Ольга Куцан и все реставратори відділу олійного живопису Одеської філії ННДРЦУ України готувалі картини до зустрічі з Глядач. Їх техніко-технологічні характеристики Вивчай хімік філії Жанна Боровська. Наша велика вдячність ЦІМ фахівцям високого уровня. Очіщені старовинні копії заграли Яскрава фарбами и постають перед глядач, Щоб не только Показати високий професіоналізм їх творців, а й затвердіті значення и важлівість цього древнього виду мистецтва. Ірина Глєбова, куратор виставки Виставка працює Щодня (окрім середи) ⏳ 11:00 - 17:00 (будні дні) ⏳ 11:00 - 18:00 (вихідні дні)  Вхідній квиток - 40 грн ♀️ Кураторські екскурсії КОЖЕН понеділок, четвер, п'ятницю, суботу о 16:00  Квиток - 100 грн Пушкінська, 9 #copyartmatters

Афиша события — Copy Art Matters. Виставка старовинних копій в Музей західного і східного мистецтва